Social media:

Data ROI

12.12.2024 15:00 - 18:30 | Sala Loft, Elektrownia Powiśle, budynek centrum handlowego, piętro 3, Dobra 42, 00-312 Warszawa
Data ROI

To wydarzenie zostało zakończone.

Wstęp


ROI, czyli Return on Investment, po polsku – zwrot z inwestycji. Jak uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji w obszar danych? Tak jak w każdym innym obszarze – minimalizując koszty i maksymalizując zyski. Oczywiste? Tak. Proste? Nie! Dlaczego? Bo obszar danych jest stosunkowo młodym procesem w organizacjach i o wiele mniej uchwytny niż np. proces produkcyjny.

Trudno jest znaleźć dyrektora fabryki, który przekona zarząd, żeby zwiększyć produkcję np. do pięciokrotności możliwości sprzedażowych i budować kolejne magazyny, w których wyprodukowane rzeczy będą przechowywane aż w końcu się sprzedadzą. Ponieważ nie wiadomo kiedy i komu się je sprzeda, to nikt nie przejmuje się ich jakością. Co zejdzie z linii produkcyjnej trafia do magazynu.

A tak właśnie wygląda podejście do zbierania i składowania danych w wielu organizacjach: dane są zbierane "na zapas", nie ma pomysłu na ich wykorzystanie, ponieważ nikt nie czuje się właścicielem biznesowym tego procesu, nikt nie dba o ich jakość.

Jednocześnie wiele organizacji nie zdaje sobie sprawy, że zbierając dane na potrzeby swojej podstawowej działalności, może na swoich serwerach posiadać prawdziwe skarby. Dane, które są umiarkowanie interesujące z ich punktu widzenia, mogą być kopalnią wiedzy dla innego sektora. I można znaleźć chętnych, którzy będą chcieli za te dane sporo zapłacić.

Podczas grudniowego, przedświątecznego spotkania CDO Forum Club będziemy dyskutować o Data ROI w dwóch kontekstach: kosztów (czyli jak zapanować nad kosztami procesu zbierania i przetwarzania danych), ale też zysków, czyli jak zarabiać na danych, tworząc zupełnie nowe produkty czy usługi, dalekie od podstawowej działalności organizacji.

A wszystko to w przedświątecznej atmosferze, z rozmowami o tym, co ciekawego czeka CDO w 2025 roku.

Agenda


17.00 - 17.10
16.30 - 17.00 | 30min
Zapraszamy z kubkiem kawy/herbaty na swobodne rozmowy – poznajmy się!
17.10 - 17.20
17.10 - 17.20 | 10min
Powitanie uczestników CDO Forum Club i wprowadzenie w tematykę spotkania
Director of Business Development
Evention
17.20 - 17.40
17.20 - 17.40 | 20min
Dane w organizacji: nie tylko koszt, ale... źródło zysków

Case study T-Mobile: jak dzięki odważnemu podejściu do danych operator telekomunikacyjny zbudował grupę usług "non-telco", które generują przychody w segmencie B2B.

Business Development Manager
T-Mobile Polska
17.40 - 18.00
17.40 - 18.00 | 20min
Dane: czy nas na to stać?

Wraz ze spadającymi kosztami przechowywania i przetwarzania danych w ostatnich latach rosła chęć gromadzenia ich przechowywania „na zapas”. I tym oto sposobem doszliśmy do momentu, w którym dzięki cyfryzacji większości procesów w organizacjach generujemy olbrzymie ilości danych, które mało kto jest w stanie przeanalizować, a rosnące koszty energii powodują wzrost kosztów ze strony dostawców IT. Jak rozmawiać o kosztach przechowywania i analizy danych? Kiedy powiedzieć: nie powinniśmy tego przechowywać, bo koszt jest wyższy niż korzyść biznesowa?

CDIO
Polpharma
18.00 - 18.05
18.00 - 18.05 | 5min
Komentarz technologiczny: Co nas czeka w świecie danych – czyli kilka grzybków wyciągniętych z bigosu predykcji firm analitycznych

W jakim kierunku podąży świat danych w kontekście opłacalności projektów data i zwrotu z inwestycji.

Enterprise Account Executive
Qlik
18.05 - 18.15
18.05 - 18.15 | 10min
Od Malucha do Mercedesa, czyli ewolucja podejścia do monetyzacji danych na przykładzie Instytutu Badań Rynku Samochodowego Samar

30 lat zmian w podejściu do danych oraz ich monetyzacji. Tak jak zmieniły się nasze ulice i nasze podejście do motoryzacji, tak samo albo jeszcze bardziej zmieniło się podejście do wykorzystania danych, ich konsumpcji, przetwarzania i zarabiania na nich. Sesja o technologiach związanych z danymi, jakości danych, przygotowaniu użytkowników i o tym czy warto ryzykować i w jakim zakresie decydując się na zmiany w podejściu do wewnętrznych, ale i zewnętrznych danych. Oraz o tym jak nowoczesne podejście do monetyzacji może otworzyć nowe strumienie przychodów.

Prezes
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR
18.15 - 19.00
18.15 - 19.00 | 45min
Panel dyskusyjny: Dane w organizacji - jak znaleźć balans pomiędzy kosztami a inwestycjami

Uczestnicy panelu podzielą się swoimi doświadczeniami w obszarze uzyskiwania konsensusu odnośnie nakładów na obszar danych, a także poszukiwania wspólnie z biznesem nowych możliwości zarobku.

Moderator:
Director of Business Development
Evention
Uczestnicy:
Dyrektor ds Zarządzania Danymi
NEUCA

Chief Data Officer
Leroy Merlin

Dyrektor ds. Rozwiązań AI
Bank Ochrony Środowiska
19.00 - 19.20
19.00 - 19.20 | 20min
Okrągłe stoły

Dyskusja pomiędzy uczestnikami spotkania na temat data ROI – co się sprawdza, czego nie polecają.

19.20 - 19.25
19.20 - 19.25 | 5min
Podsumowanie spotkania
Director of Business Development
Evention
19.25 - 20.30
19.25 - 20.30 | 65min
Networking

Lokalizacja


Spotkanie odbędzie się w Sali Loft, Elektrownii Powiśle, budynek centrum handlowego, piętro 3, Dobra 42, 00-312 Warszawa.