W organizacjach o niższym poziomie świadomości dane traktuje się jako wsparcie dla biznesu. To błąd! Dane są w samym centrum operacji i strategii. O tym jak ważne są dane przekonują się przedsiębiorstwa i urzędy dotknięte poważną awarią lub atakiem przestępców. Brak dostępu do danych jest w stanie zatrzymać działanie dowolnej organizacji i doprowadzić do wielomilionowych strat.
Niestety, nadal w wielu organizacjach dział danych i dział cyberbezpieczeństwa to dwa oddzielne światy, które nie chcą ze sobą za często rozmawiać. Tymczasem wspólnie zajmują się tym samym obszarem – danych, tylko patrzą na niego z innej perspektywy. Ale to właśnie od dostępu do dobrej jakości danych zależy sprawność działania, a w skrajnych przypadkach nawet przetrwanie organizacji.
Podczas spotkania chcemy porozmawiać o relacjach CDO i CISO, którzy potrafią współpracować i wzajemnie się wspierać. To szczególnie ważne w przypadku operatora telekomunikacyjnego, którego klienci oczekują wysokiej jakości usług w trybie 24/7, skala działania jest bardzo duża, a sama sieć należy do infrastruktury krytycznej.
W najbardziej dojrzałych organizacjach współpraca CDO i CISO staje się faktem. Wspólnie będziemy szukać odpowiedzi jak to zrobić w praktyce.