
Tomasz Dratwa
Senior Data Engineer / Data Governance Advisor
BitPeak Ekspert | Data Governance
Ekspert w obszarze raportowania oraz budowania i zarządzania bazami danych z kilkunastoletnim doświadczeniem, budowanym we współpracy z: BNP Paribas, Raiffeisen czy SKOK. Uczestnik złożonych projektów migracji bankowych (BGŻ, Fortis Bank, Sygma Bank), w których łącząc kompetencje biznesowe i technologiczne brał udział jako manager i architekt danych. Jako Area product owner zarządzał zespołem wdrażającym nową centralną hurtownię w Banku. Zajmował się rozwojem i utrzymaniem systemów z obszaru: finansów, risk assesment, compliance, CRM, Centralne bazy wyciągów oraz zajmował się utrzymaniem ETL-i, aplikacji do Data Quality, Data Governance i Data Archive.

Adrian Kukiełka
Digital Advisor / Senior Data Architect
BitPeak Ekspert | Data Culture | Self Service
Architekt danych z wieloletnim doświadczeniem, budowanym we współpracy z: ING, IPF, Bayer, Philip Morris International i Sita: projektując architekturę danych, wdrażając zasady i praktyki DevOps, implementując na szeroką skalę systemy Self-Service BI.
Na co dzień buduje kulturę danych w organizacjach za pomocą rozwiązań DW&BI. Dane to jego pasja i głęboko wierzy w potrzebę ich strategicznej demokratyzacji. Specjalizuje się w rozwiązaniach platformy Azure oraz PowerBI.

Artur Skalski
Enterprise Decisioning & ModelOps Team Leader, SAS Institute
Artur Skalski od 13 lat wspiera SAS w projektowaniu rozwiązań wykorzystujących zaawansowaną analitykę. Bogate doświadczenie zdobywał uczestnicząc w wielu projektach realizowanych dla klientów w różnych branżach. Wcześniej pracował w firmach telekomunikacyjnych i konsultingowych.

Prof. Robert Wrembel
Associate Professor, Politechnika Poznańska
Robert Wrembel - prof. nadzw. na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej; naukowo i przemysłowo zajmuje się głównie integracją danych, hurtowniami danych, jakością i analizą danych; w ostatnich 10-ciu latach zrealizował trzy projekty badawcze (dwa międzynarodowe) i trzy duże projekty przemysłowe (dwa dla Samsung Electronics, jeden dla Kogeneracja Zachód), aktualnie realizuje czwarty projekt - dla PKO BP; od roku 2017 współpracuje z kilkoma ośrodkami zagranicznymi (m.in., Universidad Politechnica de Catalunya, Politecnico di Torino, Université de Lyon, Université Clermont-Auvergne); 2013 - staż w software house TARGIT (Tampa, USA), 2012 - 2-miesięczne studia podyplomowe w Stanford University (Stanford, USA), 2001 - visiting professor w Loyola University (New Orleans, USA).

Piotr Rozenbajgier
Principal Technical Consultant, SAS Institute
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zawodowej związany z systemami wspomagania podejmowania decyzji opartymi o hurtownie danych i Business Intelligence. Przez 14 lat zajmował się tworzeniem procesów ETL, systemów raportowych, procesów Data Mining oraz zarządzaniem i utrzymaniem systemu analitycznego na potrzeby badań klinicznych. Od 2017 roku jest również wykładowcą w Zakładzie Metod Statystycznych i Analiz Biznesowych Szkoły Głównej Handlowej, prowadząc przedmioty związane z metodami zaawansowanej analityki, Big Data oraz przygotowaniem danych na potrzeby statystyczne.

Mariusz Czopinski
Big Data, Data lifecycle Management - Sinior Technical Sales Specialist, IBM Polska
Mariusz działa w branży IT od ponad 20 lat. Pracował w PZU, IBM Innovation Center, IBM System Group oraz IBM Data & Analytics, gdzie brał udział w wielu projektach związanych z bazami danych, Data Governance i Big Data. Obecnie Mariusz specjalizuje się w rozwiązaniach Hybrid Data Management. Jest posiadaczem licznych certyfikatów i wielokrotnym prelegentem na krajowych konferencjach branżowych.

Artur Wroński
Data and AI Technical Manager, IBM Polska
Artur Wroński kieruje zespołem technicznym Data & AI w IBM Polska. Doradza klientom oraz integratorom systemów w zakresie architektury rozwiązań analitycznych, włączając systemy przechowywania i integracji danych, rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, systemy inteligentnego wyszukiwania czy chatboty. Brał udział w wielu projektach tworzących rozwiązania analityczne, także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Andrzej Burzyński
Experience CDO & DQM, founding member of DAMA Poland Chapter
Elektronik, informatyk, ekonomista od ponad 20 lat związany z sektorem bankowym (PBK SA, BPH SA, Raiffeisen Bank Polska SA, BGŻ BNP Paribas SA). Dyplomowany Pracownik Bankowy, absolwent ECB The European Fundation Certificate in Banking (EFCB).
Doświadczenie bankowe ugruntowane wiedzą zdobytą w Szkole Głównej Handlowej pozwoliło połączyć zainteresowania informatyczne z biznesem bankowym. Od wielu lat zainteresowany zagadnieniami efektywnego zarządzania danymi oraz jakością danych w systemach informatycznych i organizacjach, z powodzeniem kierował jednostkami Data Quality Management oraz Data Governance.
W BI Insight S.A. odpowiedzialny za rozwój w zakresie Data Governance oraz Data Quality Management.
Członek Data Management Association International (DAMA). Członek założyciel polskiego oddziału DAMA Poland Chapter.

Marcin Choiński
Data & AI Department Director, TVN Warner Bros Discovery
Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w obszarze Data Management i Data Governance.
Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów "Big Data i Data Science w zarządzaniu" oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.

Jakub Bojanowski
wykładowca, doświadczony menedżer i doradca
Jakub Bojanowski jest doświadczonym menedżerem i doradcą. Przez ponad 20 lat kierował zespołem ekspertów świadczącym usługi z zakresu zarządzania ryzykiem informatycznym w jednej z międzynarodowych firm doradczych. Doradzał przy wdrażaniu regulacji dotyczących technologii w instytucjach finansowych, sektorze publicznym, telekomunikacji i innych sektorach gospodarki. Kierował audytami systemów oceniając je pod katem zgodności z regulacjami i zasadami dobrej praktyki. W ostatnim okresie koncentruje się na działalności edukacyjnej: jest wykładowcą w ramach programu Master na Big Data Science na Akademii Leona Koźmińskiego, oraz w kilku innych instytucjach edukacyjnych. Jest też autorem książki „Zdążyć przed hakerem. Jak przygotować firmę na cyberatak”, która pojawi się na rynku we wrześniu 2022 roku

Łukasz Karczewski-Kwiecień
Data Governance, DWH, ETL, DataQuality, IBM
Od ponad 20 lat zajmuje się tematyką zarządzania informacją, integracją systemów informatycznych oraz hurtowniami danych. Posiada wieloletnie doświadczenie konsultanta implementującego rozwiązania integracyjne w branży telekomunikacyjnej oraz finansowej.
Obecnie zajmuje się w IBM Polska platformami:
• Information Server z Information Governance Catalog, Information Analyzer, DataStage oraz QualityStage,
• Cloud Pak for Data z Watson Knowledge Catalog
• Data Replication
• MDM

Maciej Korzeniowski
Dyrektor Operacyjny, Capgemini
Maciej Korzeniowski – od ponad 14 lat związany z Capgemini, pełni rolę Dyrektora Operacyjnego na rynek Polski i jednocześnie odpowiada za rozwój działu Insight & Data w Polsce. Realizował projekty związane z danymi dla wielu międzynarodowych firm. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej - gdzie już w 1999 roku zajmował się algorytmami Data Miningu. Entuzjasta i propagator zastosowania Data Science i analitki danych w niekomercyjnych projektach Data for good.

Daniel Hutyra
Technical Sales, Data Scientist, IBM Poland

Marta Mioduszewska
Data Manager/Lead Data Steward, Bank Pekao S.A.

Ihor Muzyka
Data Insights & Analytics Manager, Żabka Polska.
Odpowiedzialny za budowanie wartości poprzez wspieranie podejmowania trafniejszych decyzji w oparciu o dane. Rozpoczął karierę w BIG4 jako konsultant w dziale Finansowego Due Diligence, gdzie miał okazję poznać kontekst biznesowy wielu branż. Następnie, opiekował się finansami działu Digital w Żabce, co pozwoliło zdobyć wgląd w innowacyjne rozwiązania w zakresie w Modern Convenience. Obecnie kieruje zwinnym zespołem analityków biznesowych, którzy tworzą wartość poprzez dane i pomagają budować społeczność analityczną w Żabce. Absolwent Finansów Inwestycji i Rachunkowości na Uniwersytecie Warszawskim oraz posiadacz Advanced Diploma in Accounting and Business z ACCA Organization. Jego pasje prywatne to: tenis, sztuki walki oraz motoryzacja.

Marcin Radecki
Co-founder Dataverse-Pro, Data & Analytics Expert
Pasjonat danych oraz silny orędownik propagowania kultury organizacyjnej, w której procesy decyzyjne są data-driven. Marcin ma wieloletnie doświadczenie w consultingu oraz biznesie, dzięki czemu posiada unikatowe spojrzenie zarówno wysokopoziomowe/strategiczne jak i operacyjne. Przez wiele lat konsultant strategiczny w obszarze finansów, procesów, analityki danych, AML z ramienia firm Big 4. Kolejne lata kariery, to wdrażanie wiedzy zdobytej w licznych projektach w sektorze bankowym (m.in. Millenium), oraz jako szef analityki w globalnym e-commerce (G2A.COM).
Do obszarów ekspertyzy należą:
- opracowywanie strategii biznesowych
- budowa organizacji typu data-driven
- budowa architektury procesów zw. z danymi
- budowa i prowadzenie zespołów analitycznych
- budowa strategii danych
- czynny analityk danych, nie teoretyk
Prywatnie lubi: tenisa, pływanie, bieganie, żeglowanie i dobrego schabowego;)

Jan Piotrowski
Co-founder Dataverse-Pro, Digital Marketing & Programmatic Expert
Background Janka stanowią przede wszystkim doświadczenia agencyjne. Rozpoczynał swoją karierę od obsługi kampanii programmatic buying by w późniejszym okresie poszerzać ten kontekst o wykorzystanie danych w digital marketingu. Pracował dla takich firm jak Dentsu Aegis Network, Grupa ZPR, Group One odpowiadając za znaczną część budżetów digitalowych takich klientów jak L’Oreal, Ferrero, British Automotive Group, Media Expert, PKO BP, Hochland, Amica i wielu innych.

Aisan Baird
Senior Director, Precisely
Aisan is a Senior Director at Precisely who leads the EMEA and APAC Sales Engineering teams.
His responsibilities include identifying technology market trends, current and future business requirements, the alignment of those observations with Precisely’s product portfolio and working with customers to ensure value and competitive advantages are gained with our Data Integrity solution.
Where technology innovation or alignment of product to market trends is required, he is responsible for defining and working closely with internal stakeholders to bring to market, relevant modules with unique differentiators.
Aisan has worked in Data Integrity for over twenty years and has seen and actively participated in the accelerating evolution of this evolving discipline. He has worked with some of the largest organisations in EMEA, US and Asia Pacific across various verticals, solving a range of Data Integrity Challenges.
Aisan has led the Sales Engineering function for the last five years and has actively participated in a number of key acquisitions to support and secure Precisely’s market leading position in Data Integrity.

Marcin Augustyniak
Client Director of Data Tank, Selectivv
Client Director of Data Tank w Selectivv, odpowiedzialny za rozwój produktów z obszaru badań i analiz oraz rozwój sprzedaży. Z wykształcenia socjolog. Z branżą badawczą i marketingową związany od 2000 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami badawczymi. Przed dołączeniem do Selectivv pracował m. in. w MANDS Badania Rynku i Opinii, gdzie odpowiedzialny był za planowanie oraz realizację badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem branży retail. Do jego zainteresowań badawczych należą zagadnienia związane z wnioskowaniem przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji oraz rozwój analiz na podstawie danych behawioralnych.

Dorota Kazanecka-Pieńkosz
Lider warstwy architektury danych, Departament Architektury Informacyjnej Państwa KPRM
Konsultant IT, kierownik projektów, architekt korporacyjny i analityk z długoletnim doświadczeniem w realizacji różnego typu projektów IT, w różnych sektorach.
Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Zawodowo szczególnie interesuje się zagadnieniami ładu, zarządzania danymi i jakością informacji, wykorzystaniem architektury korporacyjnej do planowania i zarządzania IT w instytucji, zagadnieniami planowania, zarządzania wymaganiami, projektowania, budowy i utrzymania systemów IT dla dużych instytucji, korporacyjnych hurtowni danych oraz projektów analitycznych.
Od kilku lat stara się wdrażać zarządzanie architekturą korporacyjną i zarządzanie danymi w instytucjach publicznych.
Aktualnie pracuje dla Departamentu Architektury Informacyjnej Państwa KPRM (dawniej MC) jako lider warstwy architektury danych AIP.

Natalia Roslik
Ekspert Zarządzania Danymi, Data & Business Intelligence, PwC Polska
Natalia jest ekspertem w obszarze Zarządzania Danymi. Pracuje z polskimi i europejskimi firmami z sektora publicznego i prywatnego, doradzając jak zarządzać zasobami danych, aby wydobyć z nich maksymalną wartość. Wspiera klientów m.in. w zakresie jakości i kategoryzacji danych oraz procesów i narzędzi do Zarządzania Danymi. Natalia posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe. Swoją karierę zaczynała w małej firmie produkującej gry on-line, następnie pracowała w branży finansowej, bankowej i IT.

Janusz Bogaciński
Wicedyrektor, Data & Business Intelligence, PwC Polska
Janusz jest wicedyrektorem w dziale Data & Business Intelligence w PwC Polska. Kieruje zespołem specjalizującym się w Zarządzaniu Danymi oraz aktywnie uczestniczy w projektach dla polskich i zagranicznych klientów PwC. Podczas swojej 30-letniej kariery w branży informatycznej Janusz dostarczał projekty dla największych firm i instytucji w Polsce oraz regionie EMEA, w sektorze finansowym, produkcyjnym, logistyki i badań naukowych. Doświadczenie Janusza obejmuje wszystkie aspekty pracy z danymi, począwszy od opracowania strategii Zarządzania Danymi, poprzez zaprojektowanie, a następnie wdrożenie optymalnego modelu operacyjnego oraz opracowanie architektury danych, aż do specjalistycznych zagadnień związanych z jakością i przetwarzaniem danych. Jest także specjalistą w zakresie kultury danych, propagowaniem Zarządzania Danymi w organizacji, a także w rozwiązywaniu konfliktów typowo pojawiających się przy pracy z danymi.

Dr Michał Nowakowski
Counsel - NGL Legal, CEO - Ceforai
Dr Michal Nowakowski, radca prawny - pełni funkcję Head of NewTech w NGL Advisory oraz Counsela w NGL Legal w obszarze #fintech oraz #newtech, a także jest co-founderem w start-upie Ceforai zajmującym się implementacją etycznej sztucznej inteligencji. Ekspert fundacji AILAWTECH i FinTech Poland oraz współpracownik Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych – Cyber Science. W swoim życiu zawodowym był związany m.in. z Bankiem Handlowym, gdzie wspierał m.in. dział R&D. Pracował w Narodowym Banku Polskim, Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, a także odbył staże w Europejskim Banku Centralnym oraz Międzynarodowym Funduszu Walutowym. Współautor opracowania dla Parlamentu Europejskiego pt. „An Analysis of the Selected Aspects of the Draft Artificial Intelligence Act” prezentującego krytyczne uwagi do projektu rozporządzenia w sprawie sztucznej inteligencji. Redaktor naukowy komentarza do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu wydawnictwa Wolters Kluwer, który ukaże się pod koniec 2022 r.
Współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w obszarze cyfryzacji oraz sztucznej inteligencji. Jest twórcą wideobloga Dr Fintech (bloga poświęconego nowym technologiom i regulacjom w sektorze finansowym) i autorem książki Fintech. Technologia, Finanse, Regulacje. Przewodnik praktyczny dla sektora innowacji finansowych, która otrzymała w 2021 r. prestiżową nagrodę eDukat za najlepsze opracowanie naukowe. Był ekspertem zewnętrznym w zakończonym projekcie EBOR oraz Komisji (UE) dotyczącym stworzenia ram prawno-regulacyjnych dla innowacji finansowych w Polsce, a także liderem grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji w sektorze finansowym przy KPRM, a obecnie jest wiceliderem grupy ds. prawa i etyki, a także koordynuje grupę dla odpowiedzialności. Wykładowca na studiach podyplomowych, w tym na Politechnice Warszawskiej oraz Szkole Głównej Handlowej, a także Uniwersytecie SWPS, w obszarze sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Autor publikacji naukowych oraz wystąpień na konferencjach i warsztatach/szkoleniach, w szczególności poświęconych zagadnieniom sztucznej inteligencji, etyki oraz walut cyfrowych banków centralnych

Dr Lars Michael Bollweg
Head of Service Strategy, Westnetz GmbH (E.ON)
Ekspert i consultant w zakresie strategii cyfryzacji, autor licznych książek i publikacji dotyczących cyfrowej transformacji, wykładowca w obszarze Data Science. Wcześniej pracował jako Data Officer i Head of Data Governance w branży utilities i retail.

Wojciech Ptak
Head of Product Engineering, Revolut
Wojtek pracuje jako Head of Product Engineering w Revolut. Wcześniej pracował jako CTO w kilku firmach, doradzał, szkolił i pomagał w budowaniu różnych rozwiązań w zakresie gromadzenia danych, analityki i ML/AI, w tym wdrożeń Big Data, systemów przetwarzania strumieni danych i projektów związanych z wglądem w dane. Współpracował z wieloma markami w USA, Wielkiej Brytanii i Holandii, w tym z The Coca-Cola Company, American Bankers Association, Macy's, Bloomingdales, Heineken, Saks 5th Avenue, BP, Boots, Polo Ralph Lauren, Porsche, HSBC i innymi.

Maryna Zenkova
Data Platform Associate, Point72
Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Quantitative Finance na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada ponad 5-letnie doświadczenia w DataTech. Obecnie pełni rolę Business Analyst w zespole Point72 Data Engineering. W codziennej pracy skupia się na wewnętrznych i zewnętrznych potokach danych w ramach platformy danych AWS.

Prof. Bogumił Kamiński
Kierownik Zakładu Wspomagania i Analizy Decyzji w Szkole Głównej Handlowej
Specjalizuje się w zastosowaniu zaawansowanych narzędzi analizy danych do wspomagania podejmowania decyzji. Jestem autorem ponad licznych opracowań na temat zastosowań biznesowych metod prognostycznych, optymalizacyjnych i symulacyjnych. Posiada ponad 20-letnie międzynarodowe doświadczenie we wdrażaniu rozwiązań analitycznych w przedsiębiorstwach oraz instytucjach administracji publicznej.

Michał Obuchowicz
Data Enablement Tribe Technical Lead

Karolina Henzel
Tribe Lead Data Enablement
Od przeszło 10 lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem strategii transformacji cyfrowych przedsiębiorstw oraz wdrażaniem digitalowych modelów biznesowych. Tworzyła rozwiązania oparte na zaawansowanej analizie danych oraz wysokoskalowalnych platformach danych. Zrealizowane projekty dla wielu branż i zdobyte w nich doświadczenie pozwalają na skuteczne i efektywne transformowanie dowolnej skali organizacji w kierunku „data driven”, z wykorzystaniem optymalnie dobranych rozwiązań technologicznych. Obecnie pełni rolę dyrektora departamentu Data Enablement w T-Mobile, odpowiadając za podniesienie dojrzałości data-driven oraz demokratyzację danych.

Tomasz Szmajter
Country Sales Manager, AZ Frame
Od listopada 2020 odpowiada w AZ Frame za sprzedaż, nawiązywanie kontaktów handlowych, na rynku polskim i Europy Środkowo-Wschodniej, współpracując również z zespołem ds. marketingu.
Wcześniej, przez 15 lat był managerem ds. sprzedaży w firmie Thermo King, gdzie z sukcesem rozwinął sprzedaż urządzeń klimatyzacyjnych tej firmy do produkowanych w Polsce pojazdów szynowych. Szkołę dobrej, marketingowej roboty przechodził w Solaris Bus & Coach.
W wolnych chwilach namiętnie słucha muzyki i delektuje się dobrym winem – aby nie wyjść z wprawy (jako absolwent filologii angielskiej UAM w Poznaniu), realizuje się również w tłumaczeniach.

Kamil Cerazy
Manager, Market Risk, Financial Services Consulting, PwC Polska
Współpracownik, Szkoła Główna Handlowa
Kamil od prawie 10 lat związany jest z konsultingiem w Big 4. Specjalizuje się w doradztwie dla instytucji finansowych w zakresie ryzyka rynkowego. Współpracuje również z SGH w projektach badawczych związanych z analizą i modelowaniem danych. Jest kontrybutorem do książki Credit Scoring in Context of Interpretable Machine Learning wydanej przez Oficynę Wydawniczą SGH.

Piotr Krajewski
Prezes Zarządu, CancerCenter.ai.
Współzałożyciel i prezesem Stermedia.ai oraz CancerCenter.ai, firmy usprawniającej diagnostykę nowotworów w oparciu o widzenie komputerowe i techniki AI. Jest również współzałożycielem firmy IDENTT.pl oferującej weryfikację tożsamości online dla bankowości i firm ubezpieczeniowych oraz AndonCloud.com - platformy SaaS MES dla firm produkcyjnych w ramach Przemysłu 4.0. Promuje też naprotechnologię we Wrocławiu, realizując projekty AI wspierające diagnostykę i leczenie niepłodności oraz projekt pro-bono pismo.swiete.pl. Jest absolwentem informatyki i inżynierii oprogramowania na wydziale informatyki. Karierę rozpoczął w Credit Agricole, gdzie zajmował się analizą danych i modelowaniem. Następnie skupił się na rozwoju Stermedia.ai i firm produktowych.

Olaf Piotrowski
Head of Big Data and Machine Learning, Allegro

prof. Piotr Sankowski
Prezes, IDEAS NCBR, Profesor w Instytucie Informatyki na Uniwersytecie Warszawskim
Piotr Sankowski pełni funkcję prezesa IDEAS NCBR. Jest profesorem w Instytucie Informatyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie w roku 2009 otrzymał habilitację, a w 2005 doktorat z informatyki. Jego zainteresowania badawcze dotyczą algorytmiki, ze szczególnym uwzględnieniem algorytmicznej analizy grafów i algorytmów analizy danych. Piotr Sankowski otrzymał w 2009 roku doktorat z fizyki w dziedzinie teorii ciała stałego na Polskiej Akademii Nauk. Jest pierwszym Polakiem, który otrzymał 3 granty Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (European Research Council – ERC). W roku 2010 był to ERC Starting Independent Researcher Grant, w 2015 ERC Proof of Concept Grant, a w 2017 ERC Consolidator Grant. Jest współzałożycielem i CTO spin-offu MIM Solutions.

Grzegorz Niemiec
Architekt rozwiązań, BI Insight
Entuzjasta informatyki z 20-letnim doświadczeniem w pracy dla czołowych, światowych graczy w branży logistycznej i farmaceutycznej. Specjalizuje się w uczeniu maszynowym, przetwarzaniu danych w chmurze, modelowaniu i wizualizacji danych oraz raportowaniu. Certified Azure Data Scientist, Certified Azure Data Engineer.

Piotr Zawadzki
Grupa robocza ds. sztucznej inteligencji (GRAI) przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Piotr Zawadzki, radca prawny i rzecznik patentowy, od ponad 13 lat wspiera klientów w sprawach z zakresu własności intelektualnej, prawa nowych technologii, a także danych osobowych. Doradza spółkom z najbardziej innowacyjnych sektorów gospodarki, takich jak przemysł farmaceutyczny, media, reklama, IT oraz elektronika, a także klientom z sektora bankowo-finansowego, energetycznego, budowlanego, samochodowego, filmowego oraz spożywczego. Koncentruje się na prawie znaków towarowych oraz prawie patentowym, prawie autorskim, regulacjach e-commerce, ochronie domen internetowych, prawie reklamy, ochronie tajemnic przedsiębiorstwa, a także prawie danych osobowych oraz regulacjach dotyczących danych nieosobowych (w tym Big Data).
Reprezentuje klientów przed Urzędem Patentowym RP, Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), sądami powszechnymi, administracyjnymi i arbitrażowymi. Doradza w zakresie umów IT i dotyczących oprogramowania, chmury obliczeniowej, transakcji związanych z know-how, a także dotyczących prac badawczo-rozwojowych. Wspiera klientów w procesach związanych z wdrożeniem RODO, transferami danych osobowych poza EOG i przetwarzaniem danych wrażliwych. Brał także udział w licznych transakcjach handlowych związanych z nabywaniem, przekazywaniem i wnoszeniem praw własności intelektualnej, w tym na rynku nieruchomości, a także w transakcjach typu M&A.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także kurs prawa włoskiego i europejskiego organizowany przez Uniwersytet Warszawski we współpracy z Uniwersytetem w Katanii oraz podyplomowe studia z zakresu prawa nowoczesnych technologii na Akademii Leona Koźmińskiego. Jest Członkiem Stowarzyszenia Ochrony Własności Intelektualnej – Polskiej Grupy Międzynarodowego Stowarzyszenia Ochrony Własności Intelektualnej (AIPPI).

Mec. Wojciech Piszewski
Senior Associate, Kancelaria Maruta Wachta

Michał Kreczmar
Director, Digital Transformation, PwC Polska
Od ponad 20 lat w branży cyfrowej. Redaktor naczelny pierwszego polskiego czasopisma o Internecie. Współtworzył IAB Polska, a następnie zasiadał w Radzie Nadzorczej organizacji. Stworzył dział online wydawnictwa IDG Poland (top 12 PBI; 3,5mln RU). Był wydawcą serwisów biznesowych i technologicznych, dyrektorem ds. systemów transakcyjnych, dyrektorem rozwoju produktu reklamowego w Agora S.A., wdrażał tam rozwiązania programmatic buying, marketingu bezpośredniego, eCommerce. Był dyrektorem zarządzającym agencji marketingu efektywnościowego iProspect oraz dyrektorem ds. eCommerce w Hypermedia działających w ramach holdingu Dentsu Aegis Network. Ostatnio dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej w PwC.
Wykładowca studiów podyplomowych Akademii im. Leona Koźmińskiego kierunku Transformacja Cyfrowa. Specjalizuje się w transformacji Front Office, której efektem są konkretne zmiany dla obszarów, które bezpośrednio łączą się z konsumentem – marketing, sprzedaż oraz obsługa klienta. Stara się łączyć perspektywy biznesu, doświadczeń klienta oraz danych i technologii IT. Od tworzenia skutecznej strategii komunikacji i sprzedaży, przez budowanie doświadczeń i zaufania, aż po zdobywanie i utrzymanie lojalności klientów. Realizował projekty dla firm z branż: media i reklama, FMCG, paliwa, administracja publiczna, sieci detaliczne, instytucje finansowe, logistyka, elektronika użytkowa, opieka zdrowotna, motoryzacja i produkcja przemysłowa.
Ojciec córki, w chwilach wolnych spaceruje, czyta książki Science-Fiction, mentoruje startupom.

Ireneusz Suszek
Chief Sales and Marketing Officer, AZ Frame
Współzałożyciel AZ Frame, od ponad 20 lat związany z branżą IT, zaangażowany w opracowywanie, tworzenie i wdrażanie rozwiązań wspierających zarządzania finansami, audytem i ryzykiem operacyjnym oraz rozwiązań dla sektora prawnego i publicznego. Od wielu lat uczestniczy w promocji i wdrażaniu rozwiązań i produktów globalnych firm w zakresie Data Governance, monitoringu wydajności systemów i narzędzi wspierających działania platform Mainframe. W AZ Frame odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Krzysztof Sobieszek
Business Transformation Practice Lead, supervising NextTECHnow Accelerator, Publicis Groupe
Obecnie odpowiada z obszar doradztwa transformacji dla Klientów Publicis Groupe. Konsultant i strateg z 15-letnim doświadczeniem związany z branżą digital, marketingu i innowacji. Doświadczenie zdobywał zarówno po stronie agencji (Zenith jaki dyrektor strategii, wcześniej Mindshare), startupów (nk.pl), gdzie odpowiadał za strategię, badania, zarządzanie danymi i marketing oraz stowarzyszenie branży interaktywnej IAB Polska jako członek zarządu. Od 10 lat szkoli liderów z różnych obszarów digitalizacji i innowacji z ramach Kursów Management i Startegic Leadership Academy ICAN Institute. Swoją szeroką perspektywą dzieli się również w ramach ponad 100 wystąpień na konferencjach. Interesuje go zwiększanie wartości biznesu w warunkach dynamicznych zmian: konsumentów, rynków i technologii.

Tomasz Nitsch
Data Custodian Information Officer, BNP Paribas
Praktyk biznesu z ponad 20-letnim stażem na kluczowych stanowiskach menedżerskich w obszarze IT. Entuzjasta innowacji i nowych technologii. Absolwent Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Cechuje go zwłaszcza bardzo dobra znajomość zagadnień z pogranicza biznesu i IT.
Przez 13 lat zajmował stanowisko Dyrektora IT w TVN SA, jednocześnie pełniąc inne funkcje w całej Grupie ITI, m.in. takie jak Chief Business Development Officer i członek Zarządu w spółce Mango Media. Wcześniej Project Manager w Procter&Gamble w Polsce i Niemczech. Laureat nagrody CIO of the Year 2008 (polska edycja, 3 miejsce).
Od 2018 pracuje w bankowości: najpierw w Euro Banku i Banku Millennium, a obecnie w BNP Paribas. Jako Chief Data Officer Euro Banku reimplementował Data Governance skupiając się głównie na egzekwowaniu retencji danych oraz poprawieniu jakości danych.
Prywatnie ultramaratończyk i pasjonat genealogii.

Grzegorz Kapusta
Dyrektor ds. inżynierii, Snowflake
Doświadczony menedżer w branży IT. Obecnie pracuje na stanowisku Dyrektora ds. inżynierii i prowadzi warszawskie biuro firmy Snowflake gdzie rozwija zespół programistyczny budujący platformę do przechowywania i przetwarzania danych. Przed dołączeniem do Snowflake był Prezesem Zarządu spółki Polidea, która specjalizowała się w usługach wytwarzania oprogramowania, gdzie zajmował się skalowaniem organizacji i generowaniem nowego biznesu. Przed wkroczeniem na ścieżkę menedżerską pracował jako inżynier oprogramowania. Jest absolwentem informatyki krakowskiej AGH i ukończył Advanced Management Program na IESE Business School w Barcelonie.

Wojciech Małek
Sales, AB Initio
Prowadzi biuro Ab Initio Software w Polsce, wspierając projekty związane z przetwarzaniem danych i metadanych w takich obszarach jak: marketing zdarzeniowy, data governance, silniki decyzyjne, AML i BI. Menedżer sprzedaży z ponad 20 letnim doświadczenia w branży IT. Pracę rozpoczynał w TP SA, zdobywając doświadczenie w kolejnych latach w HP, EMC, Teradata i Microsoft. Współpracował z działami IT największych instytucji finansowych i telekomunikacyjnych w Polsce. Zajmował się projektami związanymi z cloud computing, przetwarzaniem i integracją danych, Business Intelligence. Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej oraz Warszawskiej Szkoły Biznesu.

Krzysztof Mierzejewski
Chief Artificial Intelligence Officer, BI Insight
Entuzjasta i praktyk (kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe) szeroko rozumianych metod data science i ich zastosowań.
Aktywnie uczestniczący w projektach badawczych i naukowych (ostatnie: D4FLY, TRESSPASS, ODYS). Autor wielu naukowych publikacji.
Dodatkowo spełnia się w roli wykładowcy na uczeni technicznej (Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie, Wydział Cybernetyki), wprowadzając studentów w zagadnienia m.in.: Data Mining, Big Data, Statistical Learning and Inference, Software Engineering czy Operational Research.

Adrian Chodkowski
Senior Business Intelligence Consultant, Elitmind
Deweloper, konsultant i przede wszystkim pasjonat platformy danych Microsoft. Na co dzień pracuje w charakterze konsultanta w firmie Elitmind. Uwielbia dzielić się wiedzą dlatego też dużo pisze i mówi na tematy związane z technologiami bazodanowymi i Business Intelligence. Autor bloga seequality.net. W sferze zawodowej interesują go wszelkie technologie związane z przetwarzaniem i składowaniem danych.

Andrzej Ermel
Data Science and Business Intelligence Consultant, Elitmind
Andrzej przez ponad osiem lat był zaangażowany w projekty analityczne w takich firmach jak IBM, Atos i PGE.
Specjalizuje się w dostarczaniu danych i rozwiązań analitycznych ukierunkowanych na podejmowanie decyzji opartych na danych z obszarów biznesowych.
Współprowadził rozwój największego rozwiązania hurtowni danych w polskiej energetyce, a także jednego z pierwszych rozwiązań do konserwacji predykcyjnej turbin wiatrowych.
Prelegent na Data Science Summit w 2019 i 2020 roku.

dr Christopher Royles
Field CTO, Cloudera
Dr Christopher Royles is the Field CTO for EMEA at Cloudera. He helps organisations innovate through the use of data, working across industries that are regulated and organisations where data privacy is critical. Chris’s focus is on the development of skills and methods for migration to the Enterprise Data Cloud. Chris holds a Ph.D. in Artificial Intelligence from Liverpool University which he subsequently applied to voice recognition and voice dialogue systems. Chris has advised on Government Open Data initiatives as part of the Open Data User Group (ODUG) and sat on the quick wins stream of the UK Government Cloud Program (GCloud). Previously Chris has held roles at Oracle, Pitney Bowes and Vicorp.

Matúš Hupcej
Customer Success Manager, Adastra Digital
Od kilku lat wsłuchuje się w wyzwania biznesowe firm na całym świecie. Zdobywając doświadczenie na bieżąco kształtuje swoje możliwości na aktualne potrzeby biznesowe, najnowocześniejszą technologę. Swoje doświadczenie już zdobywał studiując i pracując dla firm związanych z Orange Group, na Slowacji i w Polsce, gdzie odpowiadal za projekty transformacyjne i integracyjne związane z DWH/BI oraz E-commerce. Od dwóch lat z pasją zaangażowany w sprzedaż i zarządzanie projektami w sektorze finansowym i telekomunikacyjnym w Adastra Group.

dr Karol Przanowski
Adiunkt w Zakładzie Metod Statystycznych i Analiz Biznesowych, Instytut Statystyki i Demografii, SGH, AZ Frame
Adiunkt w Zakładzie Metod Statystycznych i Analiz Biznesowych w Instytucie Statystyki i Demografii. Magister matematyki i doktor fizyki na Uniwersytecie Łódzkim. Swoją działalnością stara się łączyć badania naukowe nad Credit Scoring z praktycznymi zastosowaniami w środowisku bankowym i ogólnie instytucji finansowych.
Posiada duże doświadczenie w zarządzaniu i analizie portfeli kredytów konsumenckich, ich symulacji i modelowaniu różnych procesów. Prowadzi unikatowe zajęcia z „Credit Scoring i makroprogramowania w SAS”. Autor książek „Credit Scoring – studia przypadków procesów biznesowych” i „Credit Scoring w erze Big Data”.
Odpowiedzialny w biznesie za: modelowanie IRB i IFRS9, modele predykcyjne, wdrożenia i monitoring, automatyzację procesów CRM i windykacyjnych, wielokanałowym zarządzaniem kampaniami reklamowymi oraz automatyczne procesy budżetowania i planowania.

Matthias Nicola
Principal Data Platform Architect, Field CTO Office, Snowflake
Matthias has over 20 years of experience in the design, engineering, and deployment of database and analytics technology. He spent the first 15 years of his career in California, 1 year at Informix as a Data Warehouse Performance Engineer before joining the Db2 engineering team at the IBM Silicon Valley Lab in San Jose, CA.
At IBM, Matthias was involved in the design and architecture of core Db2 capabilities such as columnar data storage, time travel, semi-structured data support, query optimization, OLTP, and others. During that time Matthias also worked with numerous IBM clients around the world to support Db2 deployments and solution design.
In late 2015 Matthias relocated back to Germany to manage IBM Sales Engineering for databases and data science across Europe. In that capacity he worked with his team on Db2 and Netezza opportunities as well as data science and data lake engagements, in the cloud and on-premise.
Matthias joined Snowflake in May 2021 as a Principal Data Platform Architect. Hi focus is on Data Applications and Data Warehouse Modernization.

Tomasz Mirowski
Chief Technology Officer, 3Soft
Ekspert w dziedzinie inżynierii danych i automatyzacji procesów. Od ponad 18 lat związany z branżą IT. Tworzy zaawansowane rozwiązania pozwalające maksymalizować wartość danych. Posiada ugruntowane doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu aplikacji biznesowych oraz technologii Big Data i chmurowych. Realizował kompleksowe projekty informatyczne dla firm z branży bukmacherskiej, automotive, retail, a także dla największych banków w Polsce.
W 3Soft zarządza pracą departamentu Data Management, który tworzą zespoły Architecture, DevOps & Data Engineering oraz Data Analysis. Nadzoruje działania związane z przygotowywaniem koncepcji architektur systemów i definiowaniem środowiska produkcyjnego. Implementuje praktyki gromadzenia, przechowywania i wykorzystywania danych w sposób bezpieczny, wydajny i opłacalny. Jest odpowiedzialny za budowanie i rozwój kompetencji 3Soft w zakresie wybranych technologii do zarządzania danymi. Analizuje trendy technologiczne i wdraża je w przedsięwzięciach realizowanych na styku IT i biznesu.

Roman Bieda
Prezes Zarządu, Fundacja AI LAW TECH
Radca prawny i rzecznik patentowy, Kancelaria Maruta Wachta
Kieruje praktyką prawnych aspektów sztucznej inteligencji („AI Desk”) w Kancelarii Radców Prawnych Maruta Wachta spółka jawna.
Od prawie 20 lat specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie nowych technologii. Zajmuje się między innymi negocjowaniem umów IT oraz doradztwem prawnym w zakresie ochrony danych osobowych oraz handlu elektronicznego.
Współpracownik Centrum Prawnych Problemów Techniki i Nowych Technologii Uniwersytetu Opolskiego. Członek Wirtualnej Katedry Etyki i Prawa, konsorcjum naukowego z udziałem czołowych polskich uczelni wyższych, INP PAN, NASK, MC.
Wchodził w skład Rady ds. Cyfryzacji drugiej kadencji, powołanej przez Ministra Cyfryzacji. W ramach prac Rady ds. Cyfryzacji uczestniczył w reformie krajowych przepisów o ochronie danych osobowych, mającej na celu dostosowanie krajowego systemu prawnego do wymagań RODO.
Przewodniczący podgrupy ds. prawnych aspektów AI w zespole eksperckim Ministerstwa Cyfryzacji ds. programu działań w zakresie AI. W ramach prac zespołu brak udział w przygotowaniu „Założeń do strategii AI dla Polski”.
Członek komitetu sterującego Szczytu Cyfrowego Internet Governance forum 2021 (ONZ). Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Telekomunikacja i Cyberbezpieczeństwo. Członek Komisji ds. Nowych Technologii w OIRP Kraków.
Pracę zawodową łączy z praktyką wykładowcy. Wykłada przedmioty związane z prawem własności intelektualnej oraz prawem nowych technologii w Szkole Głównej Handlowej, Akademii Leona Koźmińskiego oraz Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej.
Jest opiekunem merytorycznym oraz wykładowcą na studiach podyplomowych Prawo Nowoczesnych Technologii oraz studiów podyplomowych Biznes.AI Technologia Prawo Zastosowania Sztucznej Inteligencji, prowadzonych przez Akademię Leona Koźmińskiego w Warszawie. Kierownik studiów podyplomowych Inspektor Ochrony Danych prowadzonych przez GWSH w Katowicach. Wykładał przedmioty prawnicze w ramach programów MBA.

Katarzyna Adamczewska
Kierownik ds. Rozwiązań Business Intelligence i Data Science, NEUCA
Z wykształcenia ekonomista, z zamiłowania podróżnik, a z doświadczenia menager IT. W swojej pracy zawodowej przeszłam ścieżkę od analityka biznesowego, przez duże doświadczenia w analizie systemowej, aż do zarządzania zespołami i projektami IT realizując i wdrażając rozwiązania informatyczne. Od 1,5 roku prowadzę zespół osób zajmujących się operacjonalizacją zasad i reguł Data Governance w NEUCA. Dodatkowo w szeregach mojego zespołu mam również pracowników zajmujących się zaawansowaną analizą danych opartą o uczenie maszynowe czy sieci neuronowe. W pracy szczególnie ważne dla mnie jest świadome podejście do zbieranych danych, ich jakości oraz możliwości wykorzystania, aby cały potencjał w nich zawarty przełożył się wyniki biznesowe firmy.

Adam Nowak
Country Lead Poland, Splunk
Od prawie 3 lat w Splunk, obecnie w roli Country Lead Polska, zarządzający zespołem obsługującym kluczowych klientów komercyjnych i publicznych na rynku polskim i w krajach Europy Wschodniej. Już od 19 lat w branży IT, z doświadczeniem zebranym w czołowych organizacjach, takich jak Microsoft, Cisco, IBM, czy Palo Alto Networks; wielokrotny uczestnik tzw. President's Club, absolwent uczelni ekonomicznych w Niemczech i we Francji.

Eliza Staniszkis
Director Software Devolopment, Dynatrace

Tomasz Kowalewski
Senior Data Strategy & Compliance Advisor, Hapag-Lloyd AG
Taktyczny doradca w globalnych projektach, łączący domeny biznesu i technologii informacyjnych. Finalista hackathonów z użyciem danych satelitarnych, organizowanych w ramach Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA), NASA oraz programu Copernicus Masters. Dzieli się doświadczeniem ze sfery multimediów, nowoczesnej bankowości I analityki łańcucha dostaw w transporcie morskim.

Grzegorz Klima
Quant, programista i menedżer. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (ekonomia) i University of Minnesota Twin Cities (ekonomia, matematyka). Odpowiedzialny za zbudowanie i zarządzanie zespołem walidacji modeli w łódzkim oddziale Commerzbank AG. W przeszłości budował zespoły analityczne w administracji (Departament Analiz Strategicznych KRPM) i konsultingu (zespół OT/IoT Data Modelling w EY). Realizował projekty obejmujące m.in.: modelowanie miksu energetycznego, budowę mikrosymulacyjnych modeli aktuarialnych, budowę strukturalnych modeli makroekonomicznych, prognozowanie generacji OZE z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji, prognozowanie parametrów jakościowych produktów procesów przemysłowych z wykorzystaniem sieci neuronowych, modelowanie bilansu dla operatora sieci przesyłowej, budowę i walidację modeli ryzyka w bankowości. Autor kilku pakietów oprogramowania open source (C++, R).
Head of Model Validation (Credit Risk/CVaR, OpRisk & inter-risk Aggregation), Commerzbank AG SA Oddział w Polsce

Stacey Haurin
Stacey Haurin is a business minded data professional with a passion for data and people. She has more than 15 years of experience in Data Architecture, Data Modeling and Data Governance in the Services, Lifesciences, Healthcare and P&C Insurance industries. Stacey earned her CDMP with a dual specialty in Data Development and Data Governance.
Stacey is active in her professional community currently serving as VP Chapter Services, DAMA Philadelphia President; formerly VP Marketing and Program Chair. Stacey was a founding member of Philadelphia Enterprise Modeling User Group, formerly serving as President and Program Chair.
Additional information can be found on her LinkedIn profile https://www.linkedin.com/in/stacey-haurin-786642/ Follow her on twitter at @staceyleehaurin. Stacey currently resides in Southeast Pennsylvania.
VP of Chapter Services, DAMA International

Katarzyna Ocharska
Z Santander Bank Polska (wcześniej BZ WBK) związana od 2008 roku. Od początku związana z Pionem Zarządzania Ryzykiem, w pierwszej kolejności z w tematach zarządzania ryzykiem portfela dla ludności oraz analiz danych na potrzeby rozwoju tej gałęzi biznesu Banku. W kolejnym etapie mocno związana z tematem budowy i walidacji modeli oceny ryzyka, już nie tylko dla portfeli detalicznych, ale również firmowych. Odpowiadała za metodologię oceny ryzyka, a następnie kierowała Departamentem Walidacji i Zarządzania Ryzykiem Modeli. Od 2018 roku prowadzi Departament Biznesowej Analizy Danych, który odpowiada za rozwój analityków danych pracujących agile’owo w kilkunastu zespołach w ramach Pionu Zarządzania Ryzykiem.
Dyrektor Departamentu Biznesowej Analizy Danych, Santander Bank Polska

Renata Radlińska
Wieloletnie doświadczenie w instytucjach finansowych takich jak banki (Citibank, Bank Handlowy, AIG Bank), towarzystwa ubezpieczeniowe (Nordea, PKO Ubezpieczenia, MetLife), TFI i PTE a także w konsultingu (Deloitte). Odpowiedzialna za zarządzanie ryzykiem i jakość danych. Poza implementacją wytycznych KNF, w swojej pracy, w obszarze zarządzania ryzykiem i finansów wielokrotnie wdrażała praktyczne rozwiązania zapewniające oczekiwaną jakość danych i informacji. Posiada certyfikat i jest członkiem ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) oraz certyfikat Financial Risk Manager przyznawany przez Global Association of Risk Professionals.
Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem, MetLife

Tomasz Brzeziński
Chief Data Scientist w iTaxi, odpowiedzialny za tworzenie i optymalizację algorytmów opartych na danych. Wcześniej m.in. Senior Data Scientist w Grupie Netsprint. Absolwent kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej. Prelegent licznych konferencji branżowych, m.in. IAB Forum. Certyfikowany trener biznesu, fan strategicznych gier planszowych.
Chief Data Scientist, iTaxi

Łukasz Krause
IT Director, Group CIO, Polpharma

Jarosław Włodarczyk
Od kilku lat aktywnie zajmuje się wdrażaniem rozwiązań organizacyjnych i technicznych z obszaru Data Governance. Z sukcesem zrealizował projekty wdrożeniowe DG w obszarze finansów i telekomunikacji.
Obecnie kieruje pracami Zespołu Zarządzania Danymi Alior Banku. W ramach powierzonych obowiązków koordynuje funkcjonowanie procesów zarządzania danymi, a także prowadzi projekty z obszaru Data Governance dotyczące zarówno wdrożenia korporacyjnych zasad zarządzania architekturą i jakością danych, jak i implementacji systemów wspierających operacyjne zarządzanie danymi Banku.
Jest absolwentem Wydziału Elektrycznego Politechniki Wrocławskiej.
Menedżer ds. Data Governance, Alior Bank

Wojciech Głowacki
Z bankiem Santander związany od 2014 r. Od początku swojej pracy zajmował się dbaniem o jakość danych w banku. Następnie, pod flagą CDO, był odpowiedzialny za tworzenie oraz implementację metodyki dla Traceability, Data Dictionary oraz dbanie o architekturę bankową dla programu RDA (Risk Data Aggregation). W kolejnych latach pełnił rolę lidera strumienia audytu i architektury danych w programie RODO. Od 2017 r. jest związany bankową korporacyjną hurtownią danych (KHD), gdzie odpowiadam za governance oraz projekty związane z monitorowaniem zasileń KHD oraz budową mapy danych/procesów w banku.
System Analyst, Santander Bank Polska

Karolina Szuba
Executive Manager z 15-letnim doświadczeniem w branży Retail. Ekspert w zakresie budowania strategii zarządzania sprzedażą. Twórca procesów i procedur do zarządzania w obszarze Retail jak i w obszarach powiązanych. Promotor Customer Experience Management.
Absolwent kierunku Master of Business Administration (MBA) w Polskiej Akademii Nauk. Wcześniej ukończone Studia Podyplomowe z seminariami doktoranckimi w zakresie Metodologii nauk ekonomicznych prowadzone przez Instytut Finansów.
Członek Zarządu, COO, PHZ Baltona

Prof. Andrzej Sobczak
Profesor Szkoły Głównej Handlowej, od kilku lat specjalizuje się w zarządzaniu strategicznym IT i architekturze korporacyjnej. Obecnie skupia się na robonomice – interdyscyplinarnym obszarze, który zajmuje się zaawansowanymi technologiami automatyzacji i robotyzacji z perspektywy ich wpływu na ekonomiczne i organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw. Jest redaktorem serwisu Robonomika.pl.
Kierownik Zakładu Zarządzania Informatyką w Instytucie Informatyki i Gospodarki Cyfrowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Izabella Murawska
Od 2015 do 2019 w fintechu Billon, odpowiedzialna za launch spółki w Wielkiej Brytanii i pierwszy projekt blockchain na masową skale w Polsce. Od 2019 założyciel i prezes BuildingBlocks Social Enterprise przygotowującej dzieci i dorosłych do pracy z nowymi technologiami. Prelegent i ewangelistka blockchain wśród specjalistów z zakresu kontrollingu finansowego, audytu i sprawozdawczości finansowej.
Dyplom MBA i certyfikat CPA (odpowiednik biegłego rewidenta) zdobyła w Nowym Jorku. Po ponad 15 latach w USA i 10-letniej karierze w sektorze finansowym na Wall Street jako audytor, kontroler finansowy i dyrektor finansowy w funduszach inwestycyjnych, powróciła do korzeni, do Polski.
Founder and CEO, BuildingBlocks Social Enterprise

dr Kamil Folkert
Odpowiedzialny za analizę trendów technologicznych i wykorzystywanie najnowszych technologii w projektach realizowanych na styku IT i biznesu. Ekspert.
Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu, implementacji i wdrażaniu architektur Big Data pod kątem automatyzacji zaawansowanej analityki (m.in. deep learning). Absolwent kierunku Informatyka na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. W 2015 roku obronił pracę doktorską, również na Politechnice Śląskiej, specjalność: systemy agentowe. Teza rozprawy doktorskiej dotyczyła możliwości połączenia technologii Big Data, protokołów komunikacji wertykalnej oraz systemów wieloagentowych w celu automatyzacji procesów analizy danych w środowiskach przemysłowych. W latach 2013-2016 wykładowca na Høgskulen på Vestlandet w Førde, w Norwegii. Autor publikacji naukowych.
Prywatnie wciąż poszukuje nowych możliwości rozwoju i nauki, regularnie prowadzi konsultacje z architektami z Doliny Krzemowej w USA.
CTO, 3Soft

Małgorzata Marcinkowska
Odpowiada za globalną strategię CRM w Oriflame, gdzie pracuje od 2014 roku. Jest członkiem Globalnego Komitetu Sterującego d/s Transformacji Cyfrowej.
Trzy najważniejsze obszary zmian wprowadzanych przez Małgorzatę to: nowa koncepcja budowania analityki i wykorzystywania danych klienta, nowe modele komunikacji z klientami oraz nowe rozwiązania z obszaru technologii marketingowych.
Przed dołączeniem do globalnego zespołu Oriflame była związana z branżą telefonii komórkowej, IT i doradztwa, gdzie prowadziła różne projekty, w tym związane z wdrażaniem zmian w organizacjach na poziomie lokalnym i regionalnym. Jest pasjonatką technologii marketingowych i reklamowych i tego w jaki sposób ułatwiają one pracę marketerom i zmieniają możliwości oraz sposób budowania relacji z klientami i konsumentami.
Global CRM Director, Oriflame

Tomasz Soczyński
Od ponad 14 lat pracuje w Biurze GIODO =>UODO. Jest absolwentem Uniwersytetu Śląskiego, a swoje naukowe zainteresowania rozwija jako doktorant na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego. Jest ekspertem w zakresie bezpieczeństwa przetwarzania danych RODO GDPR, zabezpieczeń systemów informatycznych, bezpieczeństwa informacji oraz zagadnień prywatności w prawie telekomunikacyjnym.
Prelegent na licznych konferencjach z zakresu ochrony danych i cyberbezpieczeństwa. Prowadzi szkolenia i zajęcia z zakresu ochrony danych osobowych. Autor wielu artykułów i publikacji z zakresu tej tematyki. Interesuje się naruszeniami danych osobowych w kontekście rozwijających się rozwiązań technologicznych.
Dyrektor Zespołu Informatyki, Urząd Ochrony Danych Osobowych

Roman Dudzik
Dyrektor Pionu IT i Zarządzania Danymi w Grupie NEUCA, a także Dyrektor Programów Transformacji IT oraz Zarządzania Danymi – Roman Dudzik – posiada ponad 18 lat doświadczenia zawodowego w tworzeniu i efektywnym wdrażaniu strategii biznesowych, transformacji organizacyjnych, zarządzaniu programami i projektami realizującymi kompleksowe zmiany organizacyjne i technologiczne. Swoje doświadczenie zawodowe zdobył w firmach zarówno wchodzących na nowe rynki (TETA, Logotec, Prokom), jak i broniących na nich swojej pozycji (Orange, Grupa ENERGA, SAP Miller, Pfleiderer czy Grupa NEUCA).
Dyrektor Pionu IT i Zarządzania Danymi, Grupa Neuca

Karol Pik
Od 2017 roku w Promity, gdzie jako architekt odpowiedzialny jest za tworzenie rozwiązań przetwarzania danych i automatyzacji procesów biznesowych. Specjalizuje się w procesach sektora bankowego, dla którego pracował wcześniej ponad 20 lat. …Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów informatycznych, tworząc, usprawniając i automatyzując nie tylko procesy biznesowe ale również wsparcia. Realizował budowę dedykowanych systemów informatycznych czy uczestniczył w wielu przedsięwzięciach transformacyjnych związanych z integracją czy migracją danych. Długoletnia praca na styku biznesu i IT nauczyła go słuchania i mówienia językiem oczekiwań biznesu.
Architekt Rozwiązań Bankowych, Promity

Grzegorz Gwardys
Główny architekt rozwiązań opartych na Machine Learning/Deep Learning w spółce Promity, z którą związany jest od 2016, wcześniej pracując w dziale AI w Samsung Electronics, gdzie miał doświadczenia zarówno przy rozwiązaniach opartych na Przetwarzaniu Języka Naturalnego (aplikacja patentowa), jak i przy Wizji Komputerowej. W Promity koncentruje się na efektywnym połączeniu nowoczesnych rozwiązań AI z dobrymi praktykami inżynierskimi, tak aby tworzone produkty stanowiły realną odpowiedź na problemy klientów. Od strony Data Science, entuzjasta interpretowalnego Uczenia Maszynowego, które w jego przekonaniu powinno być nieodłącznym elementem procesu Data Science.
Lead Data Scientist, Promity