Tomasz Dratwa

Senior Data Engineer / Data Governance Advisor
BitPeak Ekspert | Data Governance

Ekspert w obszarze raportowania oraz budowania i zarządzania bazami danych z kilkunastoletnim doświadczeniem, budowanym we współpracy z: BNP Paribas, Raiffeisen czy SKOK. Uczestnik złożonych projektów migracji bankowych (BGŻ, Fortis Bank, Sygma Bank), w których łącząc kompetencje biznesowe i technologiczne brał udział jako manager i architekt danych. Jako Area product owner zarządzał zespołem wdrażającym nową centralną hurtownię w Banku. Zajmował się rozwojem i utrzymaniem systemów z obszaru: finansów, risk assesment, compliance, CRM, Centralne bazy wyciągów oraz zajmował się utrzymaniem ETL-i, aplikacji do Data Quality, Data Governance i Data Archive.

Adrian Kukiełka

Digital Advisor / Senior Data Architect
BitPeak Ekspert | Data Culture | Self Service

Architekt danych z wieloletnim doświadczeniem, budowanym we współpracy z: ING, IPF, Bayer, Philip Morris International i Sita: projektując architekturę danych, wdrażając zasady i praktyki DevOps, implementując na szeroką skalę systemy Self-Service BI.
Na co dzień buduje kulturę danych w organizacjach za pomocą rozwiązań DW&BI. Dane to jego pasja i głęboko wierzy w potrzebę ich strategicznej demokratyzacji. Specjalizuje się w rozwiązaniach platformy Azure oraz PowerBI.

Artur Skalski

Enterprise Decisioning & ModelOps Team Leader, SAS Institute

Artur Skalski od 13 lat wspiera SAS w projektowaniu rozwiązań wykorzystujących zaawansowaną analitykę. Bogate doświadczenie zdobywał uczestnicząc w wielu projektach realizowanych dla klientów w różnych branżach. Wcześniej pracował w firmach telekomunikacyjnych i konsultingowych.

Prof. Robert Wrembel

Associate Professor, Politechnika Poznańska

Robert Wrembel - prof. nadzw. na Wydziale Informatyki i Telekomunikacji Politechniki Poznańskiej; naukowo i przemysłowo zajmuje się głównie integracją danych, hurtowniami danych, jakością i analizą danych; w ostatnich 10-ciu latach zrealizował trzy projekty badawcze (dwa międzynarodowe) i trzy duże projekty przemysłowe (dwa dla Samsung Electronics, jeden dla Kogeneracja Zachód), aktualnie realizuje czwarty projekt - dla PKO BP; od roku 2017 współpracuje z kilkoma ośrodkami zagranicznymi (m.in., Universidad Politechnica de Catalunya, Politecnico di Torino, Université de Lyon, Université Clermont-Auvergne); 2013 - staż w software house TARGIT (Tampa, USA), 2012 - 2-miesięczne studia podyplomowe w Stanford University (Stanford, USA), 2001 - visiting professor w Loyola University (New Orleans, USA).

Piotr Rozenbajgier

Principal Technical Consultant, SAS Institute

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zawodowej związany z systemami wspomagania podejmowania decyzji opartymi o hurtownie danych i Business Intelligence. Przez 14 lat zajmował się tworzeniem procesów ETL, systemów raportowych, procesów Data Mining oraz zarządzaniem i utrzymaniem systemu analitycznego na potrzeby badań klinicznych. Od 2017 roku jest również wykładowcą w Zakładzie Metod Statystycznych i Analiz Biznesowych Szkoły Głównej Handlowej, prowadząc przedmioty związane z metodami zaawansowanej analityki, Big Data oraz przygotowaniem danych na potrzeby statystyczne.

Mariusz Czopinski

Big Data, Data lifecycle Management - Sinior Technical Sales Specialist, IBM Polska

Mariusz działa w branży IT od ponad 20 lat. Pracował w PZU, IBM Innovation Center, IBM System Group oraz IBM Data & Analytics, gdzie brał udział w wielu projektach związanych z bazami danych, Data Governance i Big Data. Obecnie Mariusz specjalizuje się w rozwiązaniach Hybrid Data Management. Jest posiadaczem licznych certyfikatów i wielokrotnym prelegentem na krajowych konferencjach branżowych.

Artur Wroński

Data and AI Technical Manager, IBM Polska

Artur Wroński kieruje zespołem technicznym Data & AI w IBM Polska. Doradza klientom oraz integratorom systemów w zakresie architektury rozwiązań analitycznych, włączając systemy przechowywania i integracji danych, rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, systemy inteligentnego wyszukiwania czy chatboty. Brał udział w wielu projektach tworzących rozwiązania analityczne, także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Andrzej Burzyński

Experience CDO & DQM, founding member of DAMA Poland Chapter

Elektronik, informatyk, ekonomista od ponad 20 lat związany z sektorem bankowym (PBK SA, BPH SA, Raiffeisen Bank Polska SA, BGŻ BNP Paribas SA). Dyplomowany Pracownik Bankowy, absolwent ECB The European Fundation Certificate in Banking (EFCB).
Doświadczenie bankowe ugruntowane wiedzą zdobytą w Szkole Głównej Handlowej pozwoliło połączyć zainteresowania informatyczne z biznesem bankowym. Od wielu lat zainteresowany zagadnieniami efektywnego zarządzania danymi oraz jakością danych w systemach informatycznych i organizacjach, z powodzeniem kierował jednostkami Data Quality Management oraz Data Governance.
W BI Insight S.A. odpowiedzialny za rozwój w zakresie Data Governance oraz Data Quality Management.
Członek Data Management Association International (DAMA). Członek założyciel polskiego oddziału DAMA Poland Chapter.

Marcin Choiński

Data & AI Department Director, TVN Warner Bros Discovery

Pasjonat danych, zarządzania nimi i zapewniania ich ładu, rozwijania kultury organizacyjnej w oparciu o dane i analitykę oraz budowania na nich wartości biznesowej. Posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu rozwiązań w obszarze Data Management i Data Governance.

Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zajmował się Hurtowniami Danych i BI, a następnie również MDM, Big Data, Data Science/AI oraz Analityką Biznesową. Pracował jako konsultant m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branży farmaceutycznej, telekomunikacyjnej i handlowej. Od ponad 6 lat w TVN Warner Bros Discovery odpowiedzialny za zarządzanie zmianą kulturową w obszarze danych, definicję i wdrażanie strategii danych oraz budowę rozwiązań w obszarze Big Data i AI/ML. Kierownik studiów "Big Data i Data Science w zarządzaniu" oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, jak również wykładowca na studiach „Data Science – algorytmy, narzędzia i aplikacje dla problemów typu Big Data” na Politechnice Warszawskiej. Uprzednio również założyciel i redaktor naczelny portalu BI.PL, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, gra w koszykówkę, oraz wędkuje.

Jakub Bojanowski

wykładowca, doświadczony menedżer i doradca

Jakub Bojanowski jest doświadczonym menedżerem i doradcą. Przez ponad 20 lat kierował zespołem ekspertów świadczącym usługi z zakresu zarządzania ryzykiem informatycznym w jednej z międzynarodowych firm doradczych. Doradzał przy wdrażaniu regulacji dotyczących technologii w instytucjach finansowych, sektorze publicznym, telekomunikacji i innych sektorach gospodarki. Kierował audytami systemów oceniając je pod katem zgodności z regulacjami i zasadami dobrej praktyki. W ostatnim okresie koncentruje się na działalności edukacyjnej: jest wykładowcą w ramach programu Master na Big Data Science na Akademii Leona Koźmińskiego, oraz w kilku innych instytucjach edukacyjnych. Jest też autorem książki „Zdążyć przed hakerem. Jak przygotować firmę na cyberatak”, która pojawi się na rynku we wrześniu 2022 roku

Łukasz Karczewski-Kwiecień

Data Governance, DWH, ETL, DataQuality, IBM

Od ponad 20 lat zajmuje się tematyką zarządzania informacją, integracją systemów informatycznych oraz hurtowniami danych. Posiada wieloletnie doświadczenie konsultanta implementującego rozwiązania integracyjne w branży telekomunikacyjnej oraz finansowej.
Obecnie zajmuje się w IBM Polska platformami:
• Information Server z Information Governance Catalog, Information Analyzer, DataStage oraz QualityStage,
• Cloud Pak for Data z Watson Knowledge Catalog
• Data Replication
• MDM

Maciej Korzeniowski

Dyrektor Operacyjny, Capgemini

Maciej Korzeniowski – od ponad 14 lat związany z Capgemini, pełni rolę Dyrektora Operacyjnego na rynek Polski i jednocześnie odpowiada za rozwój działu Insight & Data w Polsce. Realizował projekty związane z danymi dla wielu międzynarodowych firm. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej - gdzie już w 1999 roku zajmował się algorytmami Data Miningu. Entuzjasta i propagator zastosowania Data Science i analitki danych w niekomercyjnych projektach Data for good.

Daniel Hutyra

Technical Sales, Data Scientist, IBM Poland

Marta Mioduszewska

Data Manager/Lead Data Steward, Bank Pekao S.A.

Ihor Muzyka

Data Insights & Analytics Manager, Żabka Polska.

Odpowiedzialny za budowanie wartości poprzez wspieranie podejmowania trafniejszych decyzji w oparciu o dane. Rozpoczął karierę w BIG4 jako konsultant w dziale Finansowego Due Diligence, gdzie miał okazję poznać kontekst biznesowy wielu branż. Następnie, opiekował się finansami działu Digital w Żabce, co pozwoliło zdobyć wgląd w innowacyjne rozwiązania w zakresie w Modern Convenience. Obecnie kieruje zwinnym zespołem analityków biznesowych, którzy tworzą wartość poprzez dane i pomagają budować społeczność analityczną w Żabce. Absolwent Finansów Inwestycji i Rachunkowości na Uniwersytecie Warszawskim oraz posiadacz Advanced Diploma in Accounting and Business z ACCA Organization. Jego pasje prywatne to: tenis, sztuki walki oraz motoryzacja.

Marcin Radecki

Co-founder Dataverse-Pro, Data & Analytics Expert

Pasjonat danych oraz silny orędownik propagowania kultury organizacyjnej, w której procesy decyzyjne są data-driven. Marcin ma wieloletnie doświadczenie w consultingu oraz biznesie, dzięki czemu posiada unikatowe spojrzenie zarówno wysokopoziomowe/strategiczne jak i operacyjne. Przez wiele lat konsultant strategiczny w obszarze finansów, procesów, analityki danych, AML z ramienia firm Big 4. Kolejne lata kariery, to wdrażanie wiedzy zdobytej w licznych projektach w sektorze bankowym (m.in. Millenium), oraz jako szef analityki w globalnym e-commerce (G2A.COM).
Do obszarów ekspertyzy należą:
- opracowywanie strategii biznesowych
- budowa organizacji typu data-driven
- budowa architektury procesów zw. z danymi
- budowa i prowadzenie zespołów analitycznych
- budowa strategii danych
- czynny analityk danych, nie teoretyk

Prywatnie lubi: tenisa, pływanie, bieganie, żeglowanie i dobrego schabowego;)

Jan Piotrowski

Co-founder Dataverse-Pro, Digital Marketing & Programmatic Expert

Background Janka stanowią przede wszystkim doświadczenia agencyjne. Rozpoczynał swoją karierę od obsługi kampanii programmatic buying by w późniejszym okresie poszerzać ten kontekst o wykorzystanie danych w digital marketingu. Pracował dla takich firm jak Dentsu Aegis Network, Grupa ZPR, Group One odpowiadając za znaczną część budżetów digitalowych takich klientów jak L’Oreal, Ferrero, British Automotive Group, Media Expert, PKO BP, Hochland, Amica i wielu innych.

Aisan Baird

Senior Director, Precisely

Aisan is a Senior Director at Precisely who leads the EMEA and APAC Sales Engineering teams.
His responsibilities include identifying technology market trends, current and future business requirements, the alignment of those observations with Precisely’s product portfolio and working with customers to ensure value and competitive advantages are gained with our Data Integrity solution.

Where technology innovation or alignment of product to market trends is required, he is responsible for defining and working closely with internal stakeholders to bring to market, relevant modules with unique differentiators.

Aisan has worked in Data Integrity for over twenty years and has seen and actively participated in the accelerating evolution of this evolving discipline. He has worked with some of the largest organisations in EMEA, US and Asia Pacific across various verticals, solving a range of Data Integrity Challenges.

Aisan has led the Sales Engineering function for the last five years and has actively participated in a number of key acquisitions to support and secure Precisely’s market leading position in Data Integrity.

Marcin Augustyniak

Client Director of Data Tank, Selectivv

Client Director of Data Tank w Selectivv, odpowiedzialny za rozwój produktów z obszaru badań i analiz oraz rozwój sprzedaży. Z wykształcenia socjolog. Z branżą badawczą i marketingową związany od 2000 roku. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami badawczymi. Przed dołączeniem do Selectivv pracował m. in. w MANDS Badania Rynku i Opinii, gdzie odpowiedzialny był za planowanie oraz realizację badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem branży retail. Do jego zainteresowań badawczych należą zagadnienia związane z wnioskowaniem przy wykorzystaniu różnych źródeł informacji oraz rozwój analiz na podstawie danych behawioralnych.

Dorota Kazanecka-Pieńkosz

Lider warstwy architektury danych, Departament Architektury Informacyjnej Państwa KPRM

Konsultant IT, kierownik projektów, architekt korporacyjny i analityk z długoletnim doświadczeniem w realizacji różnego typu projektów IT, w różnych sektorach.
Absolwentka Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Zawodowo szczególnie interesuje się zagadnieniami ładu, zarządzania danymi i jakością informacji, wykorzystaniem architektury korporacyjnej do planowania i zarządzania IT w instytucji, zagadnieniami planowania, zarządzania wymaganiami, projektowania, budowy i utrzymania systemów IT dla dużych instytucji, korporacyjnych hurtowni danych oraz projektów analitycznych.
Od kilku lat stara się wdrażać zarządzanie architekturą korporacyjną i zarządzanie danymi w instytucjach publicznych.
Aktualnie pracuje dla Departamentu Architektury Informacyjnej Państwa KPRM (dawniej MC) jako lider warstwy architektury danych AIP.

Natalia Roslik

Ekspert Zarządzania Danymi, Data & Business Intelligence, PwC Polska

Natalia jest ekspertem w obszarze Zarządzania Danymi. Pracuje z polskimi i europejskimi firmami z sektora publicznego i prywatnego, doradzając jak zarządzać zasobami danych, aby wydobyć z nich maksymalną wartość. Wspiera klientów m.in. w zakresie jakości i kategoryzacji danych oraz procesów i narzędzi do Zarządzania Danymi. Natalia posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe. Swoją karierę zaczynała w małej firmie produkującej gry on-line, następnie pracowała w branży finansowej, bankowej i IT.

Janusz Bogaciński

Wicedyrektor, Data & Business Intelligence, PwC Polska

Janusz jest wicedyrektorem w dziale Data & Business Intelligence w PwC Polska. Kieruje zespołem specjalizującym się w Zarządzaniu Danymi oraz aktywnie uczestniczy w projektach dla polskich i zagranicznych klientów PwC. Podczas swojej 30-letniej kariery w branży informatycznej Janusz dostarczał projekty dla największych firm i instytucji w Polsce oraz regionie EMEA, w sektorze finansowym, produkcyjnym, logistyki i badań naukowych. Doświadczenie Janusza obejmuje wszystkie aspekty pracy z danymi, począwszy od opracowania strategii Zarządzania Danymi, poprzez zaprojektowanie, a następnie wdrożenie optymalnego modelu operacyjnego oraz opracowanie architektury danych, aż do specjalistycznych zagadnień związanych z jakością i przetwarzaniem danych. Jest także specjalistą w zakresie kultury danych, propagowaniem Zarządzania Danymi w organizacji, a także w rozwiązywaniu konfliktów typowo pojawiających się przy pracy z danymi.

Dr Michał Nowakowski

Counsel - NGL Legal, CEO - Ceforai

Dr Michal Nowakowski, radca prawny - pełni funkcję Head of NewTech w NGL Advisory oraz Counsela w NGL Legal w obszarze #fintech oraz #newtech, a także jest co-founderem w start-upie Ceforai zajmującym się implementacją etycznej sztucznej inteligencji. Ekspert fundacji AILAWTECH i FinTech Poland oraz współpracownik Śląskiego Centrum Inżynierii Prawa, Technologii i Kompetencji Cyfrowych – Cyber Science. W swoim życiu zawodowym był związany m.in. z Bankiem Handlowym, gdzie wspierał m.in. dział R&D. Pracował w Narodowym Banku Polskim, Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego oraz Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, a także odbył staże w Europejskim Banku Centralnym oraz Międzynarodowym Funduszu Walutowym. Współautor opracowania dla Parlamentu Europejskiego pt. „An Analysis of the Selected Aspects of the Draft Artificial Intelligence Act” prezentującego krytyczne uwagi do projektu rozporządzenia w sprawie sztucznej inteligencji. Redaktor naukowy komentarza do ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu wydawnictwa Wolters Kluwer, który ukaże się pod koniec 2022 r.

Współpracuje z Uniwersytetem Śląskim w obszarze cyfryzacji oraz sztucznej inteligencji. Jest twórcą wideobloga Dr Fintech (bloga poświęconego nowym technologiom i regulacjom w sektorze finansowym) i autorem książki Fintech. Technologia, Finanse, Regulacje. Przewodnik praktyczny dla sektora innowacji finansowych, która otrzymała w 2021 r. prestiżową nagrodę eDukat za najlepsze opracowanie naukowe. Był ekspertem zewnętrznym w zakończonym projekcie EBOR oraz Komisji (UE) dotyczącym stworzenia ram prawno-regulacyjnych dla innowacji finansowych w Polsce, a także liderem grupy roboczej ds. sztucznej inteligencji w sektorze finansowym przy KPRM, a obecnie jest wiceliderem grupy ds. prawa i etyki, a także koordynuje grupę dla odpowiedzialności. Wykładowca na studiach podyplomowych, w tym na Politechnice Warszawskiej oraz Szkole Głównej Handlowej, a także Uniwersytecie SWPS, w obszarze sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Autor publikacji naukowych oraz wystąpień na konferencjach i warsztatach/szkoleniach, w szczególności poświęconych zagadnieniom sztucznej inteligencji, etyki oraz walut cyfrowych banków centralnych

 

Wojciech Ptak

Head of Product Engineering, Revolut

Wojtek pracuje jako Head of Product Engineering w Revolut. Wcześniej pracował jako CTO w kilku firmach, doradzał, szkolił i pomagał w budowaniu różnych rozwiązań w zakresie gromadzenia danych, analityki i ML/AI, w tym wdrożeń Big Data, systemów przetwarzania strumieni danych i projektów związanych z wglądem w dane. Współpracował z wieloma markami w USA, Wielkiej Brytanii i Holandii, w tym z The Coca-Cola Company, American Bankers Association, Macy's, Bloomingdales, Heineken, Saks 5th Avenue, BP, Boots, Polo Ralph Lauren, Porsche, HSBC i innymi.

Matúš Hupcej

Customer Success Manager, Adastra Digital

Od kilku lat wsłuchuje się w wyzwania biznesowe firm na całym świecie. Zdobywając doświadczenie na bieżąco kształtuje swoje możliwości na aktualne potrzeby biznesowe, najnowocześniejszą technologę. Swoje doświadczenie już zdobywał studiując i pracując dla firm związanych z Orange Group, na Slowacji i w Polsce, gdzie odpowiadal za projekty transformacyjne i integracyjne związane z DWH/BI oraz E-commerce. Od dwóch lat z pasją zaangażowany w sprzedaż i zarządzanie projektami w sektorze finansowym i telekomunikacyjnym w Adastra Group.

Konrad Hoszowski

Technical Account Manager, Ab Initio Software

Od ponad dwudziestu lat zawodowo związany z branżą IT. Konsultant, lider techniczny, architekt rozwiązań informatycznych głównie z obszaru machine-to-machine, mobile payment oraz big data.
Obecnie w Ab Initio Polska odpowiedzialny za kontakty z klientami, rekomendacje i planowanie rozwiązań technicznych.

 

Jacek Wróż

Data Governance Director, AZ Frame

Pracuje w IT od ponad 25 lat. Systemami klasy Hurtownia Danych, systemami BI zajmuje się od końca lat 90-tych. Pełnił rolę architekta, projektanta i Project Managera w projektach wdrażania narzędzi BI,systemów Hurtowni Danych migracji danych i systemów klasy Customer Information System.

 

Tomasz Burzyński

Chief Data Officer, InPost

O Nas

CDO Forum Club to miejsce wymiany doświadczeń dla profesjonalistów od danych, którzy muszą być w swoich organizacjach apostołami poważnego podejścia do tematu DATA.

Kontakt

Weronika Warpas

+48 570 611 811

© 2024 | Strona korzysta z plików cookies. Przeglądanie strony oznacza akceptację.